Az író sorsa a témaválasztásnál dől el! S erre oly kevéssé figyeltem. írhatja az ember a legjobbat, mint én a Keant, de ha valami okból nem kell az embereknek… Szóval: ne azt írja az ember, amiben valami írói mondanivalót, hanem amiben valami emberi közös mondanivalót lát. Ma beszéltem erről Dorannal, a Paramountnál. Nagyon egyszerű. Mit írjon itt az író: Cinderella*-sztorit! (Példa a Pygmalion** stb.) Olyat, amiben a hős úgyszólván lehetetlen feladatra vállalkozik vagy helyzetbe kerül, s győzedelmeskedik. Olyat, amit látva-hallva, a közönség azt képzeli, részese a dolognak, vele történik – s ne „írói” elképzeléseket. Ezek lehetnek vad dolgok is. Szóval ha meggondoltam volna, mielőtt belekezdek, talán sok jó nem íródott volna meg, de nem maradt volna nagyon sok értéktelen papírnak.
* Cinderella: Hamupipőke
** a Pygmalion, G. B. Shaw darabja
